Tartalom és marketing

Marketing okostelefonra

telefonos marketing - tömeges sms küldés

Audrey Hepburn telefonhívásra vár

Marketing a vezetékes telefontól a mobilapplikációig

A régi szép időkben, amikor Magyarországon évekig kellett telefonszámra várni és gyakorta csak “a jobbaknak” jutott, nem igazán lehetett a telefont vállalati részről marketingcélokra felhasználni. A világ boldogabbik felében azonban a reklámcélú telefonhívások már a 30-as években divatban voltak, de még nem öltöttek nagyüzemi méreteket. Az viszont nem volt ritkaság, hogy egy-egy szolgáltató, üzlet, étterem egy munkatársát megbízták: telefonálja végig az ügyfeleket és újságolja el, mit lehet rendelvi, venni, enni éppen kedvezményesen, vagy mi érkezett a boltba az imént – de máris fogyóban van.

Ám az igazi telefonos marketing kialakulására várni kellett a hatvanas évekig, és akkor is a politika vitte tömeges szintre. Ismeretes, hogy Kennedy választási kampányában már szerepet játszott a telekommunikáció, egy külön megbízott ügynökség behízelgő hangú hölgyalkalmazottjai napi 12 órában hívták a telefonkönyvből a választópolgárokat Kennedy politikai erényeit ecsetelve. 

Kisvártatva megszületett az automatikus telefonhívások ötlete is a kereskedelmi szférában bizonyos Malcolm O’McBrian üzletember jóvoltából, ő merészelte először megkockáztatni, hogy az egyoldalú kommunikációval esetleg negatív hatást is kiválthat, és a potenciális vásárlókat megzavarja, ha rájönnek, hogy egy a magnó beszél hozzájuk és hiába kérdezik…

Az áttörést természetesen a mobiltelefon elterjedése jelentette. Hogy az SMS üzenet hatásosabb a hanghívásnál, az nem derült ki azonnal, sokáig itt is az élőhang varázsában bíztak, mígnem kiderült, hogy a személyes és személytelen között félúton kell keresni a megoldást. A hanghívás túl tolakvó, gyakran rossz időben érkezik, a televíziós reklám meg túl személytelen, nem érzi senki, hogy épp őt szólították meg. Az SMS-nek viszont személy szerint ő a címzettje, viszont akkor olvassa el, amikor akarja, és minden kényszer nélkül, anélkül, hogy egyetlen kínos percet is okozna, eldöntheti, hogy reagál vagy nem, hogy törli vagy sem az üzenetet. Kiderült, marketingcélokra épp az ilyen üzenet az ideális.

A kilencvenes években aztán ennek is megszületett, majd a kétezresekben tökéletesre fejlődött a technológiája. Az üzletláncok, országos cégek, pénzintézmények, szervezetek, pártok akár milliós számban is hívhatják a célközönség tagjait megfelelő szoftver- és hardvertámogatással: ehhez persze nemcsak a telefóniának, hanem a számítástechnikának és az internetes technológiának is nagykorúsodnia kellett.

Online Gateway: laptopról mobilra

Mi magyarok büszkék lehetünk arra, hogy az online service szolgáltatások közül az úgynevezett Gateway üzenetküldő rendszer kidolgozásában Dr. Kállay O. Béla programozó matematikus is részt vett. A módszer lényege, hogy címlista alapján számítógépes adatbázis készül, és egy nagy teljesítményű szerverről ez alapján az interneten keresztül közvetlenül a mobilhálózatra továbbítódik az üzenetek tömeges száma. Kapacitástól függően néhány perc alatt több tízezer SMS küldhető szét.

Az okostelefonok megjelenésével a dolog még hatásosabb lett. Ma már szinte minden üzletláncnak, szolgáltatóhálózatnak, intézményrendszernek van saját mobilapplikációja, ezek lehetővé teszik, hogy a telefonra érkező üzenetek ne csupán a 160 karakternyi száraz szövegben merüljenek ki, hanem az alkalmazás segítségével információk sokaságához jusson hozzá a vásárló, miután a kampány-SMSt megkapta és megnyitotta.

______________________

A GSM-technológia és később az okostelefonok elterjedésével a tömegesen küldött SMS kézbesítés után a megfelelő mobilapplikáció segítségével kiegészítő információk tömegéhez juttatja az ügyfeleket. Telefonos kampány, mobil marketing megoldások – tömeges esemes küldés – sms kampány okostelefonra, mobil marketing szolgáltatás, telefon és okostelefon, tömeges üzenet küldés

 

tartalom-marketing-blog

Ez a blog a tartalommarketing eszközeivel segíti elő egyes támogatott weboldalak kulcsszavas Google-helyezéseinek javítását az organikus találatok közt. További információk, tanácsok a honlapoptimalizálásról: Első helyre, oldalra kerülés a Google-keresőben SEO-szakember tanácsaival | Tartalommarketing - honlap kereső zöld marketing

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!