Tartalom és marketing

Az online marketing-stratégia tartalma

Tartalommarketing-stratégia az online világban

tartalom-marketing-strategiaEgy tudományos igényű dolgozat szerint az online marketing területén a hosszú távú stratégiai tervezés nem lehet eredményes, mivel az internetes tartalmak efemer jellegűek, azaz nem mutatnak kellő stabilitást, állandóságot ahhoz, hogy a felismerhető trendek alapján kidolgozhatóvá váljon a marketing stratégia. Példaként az online tartalomkeresésben mindenhatóvá vált Google-kérést említi a cikk, vagyis azt, hogy a keresőtalálatokban elért top helyezések megszerzése mennyire fontossá vált, és hogy ezt egy évtizeddel ezelőtt még nem lehetett előrelátni, és így az akkor készült hosszú távú stratégiai koncepciók mára használhatatlanná váltak. Egy másik példa az okostelefon-alkalmazásokra utal: ezeknek az applikációknak a használata manapság a legfontosabb hirdetési platformok egyike, megjelenésüket és viharos gyorsasággal történt elterjedésüket még öt évvel ezelőtt sem tartalmazhatta egyetlen stratégiai tervdokumentáció sem.

Ezeknek a megfontolásoknak  az alapján a rövid távú taktikai lépések és azonnali reakciókra épülő megoldások hatékonyabbaknak bizonyulhatnak a távlatos gondolkodásra alapozott tervezésnél és stratégiai koncepcióknál.

Egy példa a jó tartalom-marketing módszerre: 

Laptop akkumulátorok töltése

Az ajánlott cikk gyakorlatias kérdéssel foglalkozik, nevezetesen azzal, hogy a hordozható számítógépek feltöltésekor milyen eljárásokkal lehet alkalmazni annak érdekében, hogy a tölthető tápegységek minél hosszabb életűek legyenek.

A marketing cikk tartalma pontokba foglalva ismerteti azokat a trükköket, amelyek az akkumulátorok élettartamát növelik.

laptop-akkumulator-toltesEközben nem említik, hogy az egyik legfőbb követelmény a jó laptop töltő és annak kifogástalan működése, ugyanígy szót sem ejtenek arról, melyik webáruházban érdemes igen adaptert beszerezni. Mivel azonban a cikk végén ott találjuk a webshop honlapjára mutató linket, nem lehet kétségünk afelől, hogy marketing célú írással van dolgunk és mivel a hangsúly nem a termék dicséretére esik, hanem inkább a felhasználó számára praktikus tanácsokat ad, abban is biztosak lehetünk, hogy

a szerző tartalommarketing módszerét alkalmazva és a felhasználói igényekhez igazodva közvetett úton ösztönzi olvasóit vásárlásra

éppen az adott webáruház kínálatából. A tartalommarketingnek ugyanis éppen ez a legfőbb vonása, nem tukmál, nem ajnároz sem terméket sem szolgáltatást, hanem:

értékes közreadott tartalmak révén irányítja az érdeklődést valamelyik árufeleségre.

Ennek az eljárásnak a módszertanát azonban nem nevezhetjük stratégiának, hanem sokkal inkább olyan elvi koncepciónak, amely a gyakorlatban mindig a pillanatnyi igényekhez igazodik. 

Nyilvánvaló, hogy ha a mobil személyi számítógépek: notebookok, tabletek, netbookok nem lennének ennyire elterjedtek az utóbbi esztendőkben, akkor a cikk sem ezen eszközök áramforrásának a problematikájával foglalkozna és nem tartaná fontosnak eligazítani az olvasót abban a kérdésben, hogy laptopja akkumulatorát hogyan teheti hosszabb életűvé. Az ilyen cikk taktikai és nem a stratégiai megfontolásból készül, és jól példázza az első ajánlott dolgozatban felvetett elméleti kérdést.


(tovább…)

tartalom-marketing-blog

Ez a blog a tartalommarketing eszközeivel segíti elő egyes támogatott weboldalak kulcsszavas Google-helyezéseinek javítását az organikus találatok közt. További információk, tanácsok a honlapoptimalizálásról: Első helyre, oldalra kerülés a Google-keresőben SEO-szakember tanácsaival | Tartalommarketing - honlap kereső zöld marketing

Keresőmarketing, Google optimalizálás

google optimalizálás

A TOP Google- helyezés több megrendelést hoz

Honlapoptimalizálás és keresőmarketing

A cél és a lényeg: kurrens kulcsszavakkal TOP helyezést szerezni a Google keresőben. Ha a rákeresők a találati lista élén látják a honlapodat, rá is kattintanak. Ha rákattintottak, meg is nyitják. Ha megnyitották, elolvassák. Ha ott találják a keresett terméket, jó eséllyel meg is rendelik. A legtöbb böngésző az első oldal tíz  kínálatából választ, kétharmaduk jellemzően a TOP3-ból. No hogy lehet az első találatok közé kerülni egy weboldallal? A főnököm, akinek a személyi titkára vagyok, már tudja. De ő sem így született. Elmeséli, hogyan kezdte:

Így kezdtem az optimalizálást

Épp 10 éve, 2006-ban találkoztam először a SEO fogalmával, és akkor mindjárt bele is cseppentem a sűrűjébe, mivel beneveztem az első magyar keresőoptimalizáló versenyre, amelynek pillangószív volt a kulcsszava. Bár abszolút outsider voltam a témában és inkább csak ösztöneimre hallgatva igyekeztem jó eredményt elérni, mégis az ötödik lettem. A következő évben már díjazásos, félig-meddig profi verseny indult linkfelhő keresőkérdéssel, még itt is sikerült a 10. helyet elérnem. A 2008-as, II. díjazásos, már vérprofinak mondható, egymillió forint összdíjazású erőpróbában (seonyár2008) nem kerültem az élmezőnybe. Viszont e három versenyben való részvétel során fontos gyakorlati tapasztalatokra tettem szert. Ezek alapján ettől kezdve elég erősen odafigyeltem saját oldalaim SEO-vonatkozásaira és apránként az elméletet és a szakmai fogásokat is megtanultam.

No de mi is a keresőoptimalizálás és keresőmarketing?

Meghatározásom:

Az interneten folyó online marketing egyik ága a Google-helyezések javítását célzó az ún. keresőmarketing. A kifejezés több tevékenységet összefoglaló gyűjtőfogalom. Legfőbb összetevője a keresőoptimalizálás, továbbá a fizetett találatok és listák alkalmazása, a linkmarketing, közösségi marketing, pr és tartalommarketing és más szerteágazó online tevékenységek. Ezen belül a keresőoptimalizálás – SEO célja az, hogy egy adott honlap minél jobb helyezést érjen el a normál (organikus) találatok közt a honlap üzemeltetője által fontosnak tartott keresőkifejezésekre. Általában normál (vagy organikus) találatoknak azokat a keresők által kilistázott találatokat nevezzük, amelyek csupán a keresőmotorok belső logikája alapján kerültek a találati lista adott helyére. A keresőoptimalizálás két fő iránya a belső és a külső SEO-munka: az előbbi keretében magát az oldalt tesszük minél alkalmasabbá arra, hogy adott keresésekre jó helyezést érhessen el (belső struktúra, formális és érdemi tartalom), az utóbbi során külső erőforrásokat (más webhelyeket) igénybe véve érünk el (építünk) az oldal számára minél hatékonyabb támogatottságot.

google-keresomarketingA három verseny során szerzett gyakorlati tapasztalatokkal (és persze némi elméleti tudás beszerzésével) nem csupán azt értem el, hogy saját webhelyeim többségét előre sorolja, „szereti a Google”, hanem időnként külső SEO-megbízásokat is kaptam és olykor el is vállaltam egyet-egyet. Barátaim oldalait is gyakran felhúztam a Google-listák élére. De aztán beleuntam a dologba, külső munkákat nem vállaltam, bár saját oldalaimra odafigyeltem, de különösebben ezekkel sem igyekeztem a Google-listákat meghódítani.

Változás aztán 2011-ben történt. Akkor egy rámenős üzletasszony rám bukkant, s mint amatőr keresőoptimalizátort, rábeszélt, hogy vállaljam el első szakmai honlapja Google-optimalizálását. Erre rá is álltam, sőt, már a legfontosabb előkészületeket is elvégeztem, amikor kiderült, hogy mégsem tudunk megegyezni. Ám nem sokkal ezután megtalált egy másik vállalkozó…

2012-ben már több projektem is volt. A honlapoptimalizálásról számos cikket írtam az évek folyamán és most éppen a mobil marketing – tömeges sms küldés, valamint a télikertgyártás és teraszbeépítés kulcsszavakra gyúrok. 

tartalom-marketing-blog

Ez a blog a tartalommarketing eszközeivel segíti elő egyes támogatott weboldalak kulcsszavas Google-helyezéseinek javítását az organikus találatok közt. További információk, tanácsok a honlapoptimalizálásról: Első helyre, oldalra kerülés a Google-keresőben SEO-szakember tanácsaival | Tartalommarketing - honlap kereső zöld marketing

Google kereső marketing

google-kereso-marketing

A Google-keresések háza táján – mit mond a szakértő?

A cím szavaival akár el is játszhatnánk: benne foglaltatik a Google kereső mint univerzális webtartalom-kereső szoftver, de benne van a keresőmarketing is, mint az a speciális szakmai ágazat, amely a keresőtalálati pozíciók kihasználásával szerez piaci előnyt az online kereskedelemben webegységeikkel részt vevők számára, pontosabban azok számára, akik igénybe veszik ezt a  szolgáltatást. A keresőmarketing tehát a Google-keresőben elérhető megjelenésre alapoz és számos eljárást ismer a top helyezések megszerzésére. Ezek közt az első a klasszikus keresőoptimalizálás – a SEO -, amely az organikus (nem fizetett) találati helyezések megszerzésére irányul, az ide nem tartozó tevékenységekben a pozíciók megszerzése pénzfizetéssel történik (pl. találai oldal tetején újabban zölddel kiemelt hirdetési linkek.

keresomarketing szakember

Az eredeti tartalom kulcsfontosságú

A keresési marketing folyamatában és a SEO területén is az utóbbi időben az eredeti tartalom játssza a  legfontosabb szerepet. Szakértői vélemény szerint terméket, szolgáltatást értékesíteni, megrendeléseket begyűjteni csak olyan weblapok közvetítésével lehet, amelyek a kulcsszavas találati rangsor élére kerültek, ezt elérni viszont csak releváns tartalom közreadásával lehetséges. A Google ezzel voltaképp rákényszerítette a honlapok tulajdonosait, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű információt, leírást, adatot, képet, grafikont, táblázatot, hivatkozást – azaz tartalmat – helyezzenek el oldalukon. Mindenki jól jár: az igényesen elkészített website a topra kerül és üzleti forgalma megnő, a portékát neten kereső vásárló megfelelő infókhoz jut a termékről – a Google hitelessége pedig növekszik, mert a legjobb helyre vezeti a böngészőket. Minkét terület (SEO és Gugli) szakemberei tisztában vannak ezzel a kölcsönös egymásra utaltsággal, még ha olykor túl is akarnak járni egymás eszén.

A témát illetően kikértük egy SEO-szakértő véleményét, megkérdeztük Dr. Kállay O. Bélát, aki az internetes keresési preferenciák kutatásával foglalkozik, hogy tudná jellemezni a keresőmarketing folyamatát. A következőket mondotta:

Keresni jó. Találni jobb. De sokat keresni a legjobb – és ezt tudja minden marketinges szakember!

Ehhez tartsuk hát magunkat!

A SEO-szakértő szerint

a Google rákényszerítette a hontulajdonosokat és a keresőoptimalizálással foglalkozókat, hogy munkájuk nyomán megfelelő mennyiségű és minőségű eredeti tartalom kerüljön weboldalukra. Releváns tartalom, eredeti webtartalom, seo marketing, internetes szolgáltatás, linképítő szakember, optimalizáló szakértő,  honlap. Keresőmarketing projektek és témáik, kulcsszavaik 2016-ban: Tömeges SMS-küldés, mobilmarketing – Teraszbeépítés, télikert gyártás, pergola – Szamizdat könyv  

tartalom-marketing-blog

Ez a blog a tartalommarketing eszközeivel segíti elő egyes támogatott weboldalak kulcsszavas Google-helyezéseinek javítását az organikus találatok közt. További információk, tanácsok a honlapoptimalizálásról: Első helyre, oldalra kerülés a Google-keresőben SEO-szakember tanácsaival | Tartalommarketing - honlap kereső zöld marketing

Content marketing – tartalommarketing

tartalom-marketing

Tartalmi alapú marketing

A content marketing tartalmi alapú marketinget vagy egyszerűen tartalommarketinget jelent, magyarul egy szóba írandó, akárcsak a keresőmarketing.

A tartalommarketing mint tevékenység jellemző két mozzanata: 1) tartalmat állítunk elő; 2)ezt a tartalmat megjelentetjük (közreadjuk, publikáljuk) valamilyen médium segítségével (nyomtatott sajtó, elektronikus média, világháló). 

A tartalommarketing – a továbbiakban TM – jellemző színtere az internet, pontosabban az online megjelenési felületek, azaz a web. Az online felületeken azért helyezünk el tartalmat (szöveg, kép, hang, videó…), hogy növeljük egy termék ismertségét, kedvezően befolyásoljuk eladását, hogy növeljük egy kínált szolgáltatás iránti keresletet, illetve hogy megemeljük egy márka, forgalmazó vagy gyártó cég hírnevét, építsük brendjét. E pontokban – mind az eszközök, mind a célok tekintetében – a TM egybevág a PR-ral, ám a PR a termékhez keresi a fogyasztót, míg a TM a vásárlói igénynek megfelelő terméket keresi meg és mutatja be olyan információk közreadásával, amely tükrözi a fogyasztói tájékozódási elvárásokat, a vásárlók érdeklődését. 

Míg a reklám hangzatos szlogenekben, látványban, azaz formai megoldásokban gondolkozik, ehhez társít érzelmeket kiváltó arcot, képet, hangot (pl. gyerek, macska, csinos nő), és míg a public relations (PR) a kívánatos vonások hangsúlyozásán és többszöri variált újraismétlésén, a kiválóság és nélkülözhetetlenség hangoztatásán  kívül nem sokat nyújt,  addig a TM keretében létrehozott és publikált tartalom tárgyszerűens részletesen informál, széleskörűen és sokoldalúan tájékoztat, esetleg további gondolatokra ösztönöz.

A keresőmarketing, mint a TM szakága

A keresőmarketing célja valamely webfelület látogatottságának a növelése azon a réven, hogy az internetes keresések során minél több látogató érkezzen az adott helyre. Ezt a TOP keresőtalálati pozíciók megszerzésével lehet elérni (jellemzően az első Google-találati oldalra kerüléssel). Ebben a vonatkozásban a webhelytartalmak optimalizálása válik a TM részfeladatává, illetve minden olyan tevékenység – linképítés releváns honlapok létrehozásával, tartalommegosztásra alapozott közösségi marketing… -, amely tartalmi alapon segíti a kitűzött marketingcélok elérését. Ily módon a keresőmarketingben a tartalom létrehozása és megjelentetése nem közvetlenül népszerűsíti, ismerteti, teszi keresetté a célzott áruféleséget, hanem az internetes keresések eredménylistáinak (Google SERP) a felhasználása révén. Ez természetesen csak akkor lehetséges, ha az adott termék, márka, szolgáltatás, cég mint internetes entitás elérhető a  weben.   

tartalom-marketing-blog

Ez a blog a tartalommarketing eszközeivel segíti elő egyes támogatott weboldalak kulcsszavas Google-helyezéseinek javítását az organikus találatok közt. További információk, tanácsok a honlapoptimalizálásról: Első helyre, oldalra kerülés a Google-keresőben SEO-szakember tanácsaival | Tartalommarketing - honlap kereső zöld marketing
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!