Tartalom és marketing

Az online marketing-stratégia tartalma

Tartalommarketing-stratégia az online világban

tartalom-marketing-strategiaEgy tudományos igényű dolgozat szerint az online marketing területén a hosszú távú stratégiai tervezés nem lehet eredményes, mivel az internetes tartalmak efemer jellegűek, azaz nem mutatnak kellő stabilitást, állandóságot ahhoz, hogy a felismerhető trendek alapján kidolgozhatóvá váljon a marketing stratégia. Példaként az online tartalomkeresésben mindenhatóvá vált Google-kérést említi a cikk, vagyis azt, hogy a keresőtalálatokban elért top helyezések megszerzése mennyire fontossá vált, és hogy ezt egy évtizeddel ezelőtt még nem lehetett előrelátni, és így az akkor készült hosszú távú stratégiai koncepciók mára használhatatlanná váltak. Egy másik példa az okostelefon-alkalmazásokra utal: ezeknek az applikációknak a használata manapság a legfontosabb hirdetési platformok egyike, megjelenésüket és viharos gyorsasággal történt elterjedésüket még öt évvel ezelőtt sem tartalmazhatta egyetlen stratégiai tervdokumentáció sem.

Ezeknek a megfontolásoknak  az alapján a rövid távú taktikai lépések és azonnali reakciókra épülő megoldások hatékonyabbaknak bizonyulhatnak a távlatos gondolkodásra alapozott tervezésnél és stratégiai koncepcióknál.

Egy példa a jó tartalom-marketing módszerre: 

Laptop akkumulátorok töltése

Az ajánlott cikk gyakorlatias kérdéssel foglalkozik, nevezetesen azzal, hogy a hordozható számítógépek feltöltésekor milyen eljárásokkal lehet alkalmazni annak érdekében, hogy a tölthető tápegységek minél hosszabb életűek legyenek.

A marketing cikk tartalma pontokba foglalva ismerteti azokat a trükköket, amelyek az akkumulátorok élettartamát növelik.

laptop-akkumulator-toltesEközben nem említik, hogy az egyik legfőbb követelmény a jó laptop töltő és annak kifogástalan működése, ugyanígy szót sem ejtenek arról, melyik webáruházban érdemes igen adaptert beszerezni. Mivel azonban a cikk végén ott találjuk a webshop honlapjára mutató linket, nem lehet kétségünk afelől, hogy marketing célú írással van dolgunk és mivel a hangsúly nem a termék dicséretére esik, hanem inkább a felhasználó számára praktikus tanácsokat ad, abban is biztosak lehetünk, hogy

a szerző tartalommarketing módszerét alkalmazva és a felhasználói igényekhez igazodva közvetett úton ösztönzi olvasóit vásárlásra

éppen az adott webáruház kínálatából. A tartalommarketingnek ugyanis éppen ez a legfőbb vonása, nem tukmál, nem ajnároz sem terméket sem szolgáltatást, hanem:

értékes közreadott tartalmak révén irányítja az érdeklődést valamelyik árufeleségre.

Ennek az eljárásnak a módszertanát azonban nem nevezhetjük stratégiának, hanem sokkal inkább olyan elvi koncepciónak, amely a gyakorlatban mindig a pillanatnyi igényekhez igazodik. 

Nyilvánvaló, hogy ha a mobil személyi számítógépek: notebookok, tabletek, netbookok nem lennének ennyire elterjedtek az utóbbi esztendőkben, akkor a cikk sem ezen eszközök áramforrásának a problematikájával foglalkozna és nem tartaná fontosnak eligazítani az olvasót abban a kérdésben, hogy laptopja akkumulatorát hogyan teheti hosszabb életűvé. Az ilyen cikk taktikai és nem a stratégiai megfontolásból készül, és jól példázza az első ajánlott dolgozatban felvetett elméleti kérdést.


(tovább…)

tartalom-marketing-blog

Ez a blog a tartalommarketing eszközeivel segíti elő egyes támogatott weboldalak kulcsszavas Google-helyezéseinek javítását az organikus találatok közt. További információk, tanácsok a honlapoptimalizálásról: Első helyre, oldalra kerülés a Google-keresőben SEO-szakember tanácsaival | Tartalommarketing - honlap kereső zöld marketing
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!