Tartalom és marketing

Keresőmarketing, Google optimalizálás

google optimalizálás

A TOP Google- helyezés több megrendelést hoz

Honlapoptimalizálás és keresőmarketing

A cél és a lényeg: kurrens kulcsszavakkal TOP helyezést szerezni a Google keresőben. Ha a rákeresők a találati lista élén látják a honlapodat, rá is kattintanak. Ha rákattintottak, meg is nyitják. Ha megnyitották, elolvassák. Ha ott találják a keresett terméket, jó eséllyel meg is rendelik. A legtöbb böngésző az első oldal tíz  kínálatából választ, kétharmaduk jellemzően a TOP3-ból. No hogy lehet az első találatok közé kerülni egy weboldallal? A főnököm, akinek a személyi titkára vagyok, már tudja. De ő sem így született. Elmeséli, hogyan kezdte:

Így kezdtem az optimalizálást

Épp 10 éve, 2006-ban találkoztam először a SEO fogalmával, és akkor mindjárt bele is cseppentem a sűrűjébe, mivel beneveztem az első magyar keresőoptimalizáló versenyre, amelynek pillangószív volt a kulcsszava. Bár abszolút outsider voltam a témában és inkább csak ösztöneimre hallgatva igyekeztem jó eredményt elérni, mégis az ötödik lettem. A következő évben már díjazásos, félig-meddig profi verseny indult linkfelhő keresőkérdéssel, még itt is sikerült a 10. helyet elérnem. A 2008-as, II. díjazásos, már vérprofinak mondható, egymillió forint összdíjazású erőpróbában (seonyár2008) nem kerültem az élmezőnybe. Viszont e három versenyben való részvétel során fontos gyakorlati tapasztalatokra tettem szert. Ezek alapján ettől kezdve elég erősen odafigyeltem saját oldalaim SEO-vonatkozásaira és apránként az elméletet és a szakmai fogásokat is megtanultam.

No de mi is a keresőoptimalizálás és keresőmarketing?

Meghatározásom:

Az interneten folyó online marketing egyik ága a Google-helyezések javítását célzó az ún. keresőmarketing. A kifejezés több tevékenységet összefoglaló gyűjtőfogalom. Legfőbb összetevője a keresőoptimalizálás, továbbá a fizetett találatok és listák alkalmazása, a linkmarketing, közösségi marketing, pr és tartalommarketing és más szerteágazó online tevékenységek. Ezen belül a keresőoptimalizálás – SEO célja az, hogy egy adott honlap minél jobb helyezést érjen el a normál (organikus) találatok közt a honlap üzemeltetője által fontosnak tartott keresőkifejezésekre. Általában normál (vagy organikus) találatoknak azokat a keresők által kilistázott találatokat nevezzük, amelyek csupán a keresőmotorok belső logikája alapján kerültek a találati lista adott helyére. A keresőoptimalizálás két fő iránya a belső és a külső SEO-munka: az előbbi keretében magát az oldalt tesszük minél alkalmasabbá arra, hogy adott keresésekre jó helyezést érhessen el (belső struktúra, formális és érdemi tartalom), az utóbbi során külső erőforrásokat (más webhelyeket) igénybe véve érünk el (építünk) az oldal számára minél hatékonyabb támogatottságot.

google-keresomarketingA három verseny során szerzett gyakorlati tapasztalatokkal (és persze némi elméleti tudás beszerzésével) nem csupán azt értem el, hogy saját webhelyeim többségét előre sorolja, „szereti a Google”, hanem időnként külső SEO-megbízásokat is kaptam és olykor el is vállaltam egyet-egyet. Barátaim oldalait is gyakran felhúztam a Google-listák élére. De aztán beleuntam a dologba, külső munkákat nem vállaltam, bár saját oldalaimra odafigyeltem, de különösebben ezekkel sem igyekeztem a Google-listákat meghódítani.

Változás aztán 2011-ben történt. Akkor egy rámenős üzletasszony rám bukkant, s mint amatőr keresőoptimalizátort, rábeszélt, hogy vállaljam el első szakmai honlapja Google-optimalizálását. Erre rá is álltam, sőt, már a legfontosabb előkészületeket is elvégeztem, amikor kiderült, hogy mégsem tudunk megegyezni. Ám nem sokkal ezután megtalált egy másik vállalkozó…

2012-ben már több projektem is volt. A honlapoptimalizálásról számos cikket írtam az évek folyamán és most éppen a mobil marketing – tömeges sms küldés, valamint a télikertgyártás és teraszbeépítés kulcsszavakra gyúrok. 

tartalom-marketing-blog

Ez a blog a tartalommarketing eszközeivel segíti elő egyes támogatott weboldalak kulcsszavas Google-helyezéseinek javítását az organikus találatok közt. További információk, tanácsok a honlapoptimalizálásról: Első helyre, oldalra kerülés a Google-keresőben SEO-szakember tanácsaival | Tartalommarketing - honlap kereső zöld marketing

SMS-kampány: személyre szóló tömeges üzenet

Az SMS kampány hatékony marketingeszköz

Mindenki ugyanazt a szöveget kapja, mégis úgy érzed: ezt speckó neked írták!

tömeges sms-küldés - sms-kampány

Áruházláncok, üzlethálózatok kedvenc kampányeszköze a tömeges sms-küldés. Valóban hatásos, ha megfelelő a tartalma. Jó sms-szöveget fogalmazni: ez is egy szakma…

A marketingszempontok szerint megfogalmazott szövegüzenetnek mindig van személyes vonatkozása, a megszólított ügyfél kifejezetten úgy érzi, személyesen őt keresték meg az üzenettel, rá gondoltak, rá számítanak, neki ajánlanak kedvezményes akciót, nyereményjátékot, kupont, bónuszt, törzsvásárlói kártyát – így a tömegesen kézbesített sms-ek mozgósító, vásárlást ösztönző hatása jelentős. 

Ha már kaptál kedvenc plázádtól, éttermedtől, mozihálózatodtól, edzőtermedtől olyan szövegüzenetet  okostelefonodra, melyben új akciójukra, termékükre, szolgáltatásukra hívták fel a figyelmedet, talán nem is gondoltál arra, hogy nem te vagy az egyetlen, aki ugyanabban a percben szintén megkapta ugyanezt az SMS-t. Mégis, ha a te neved áll az üzi elején, úgy érzed: személyesen téged szólítottak meg, pedig a valóság az, hozzád hasonlóan több tízezren kitöltötték a törzsvásárlói kártya igénylésekor az űrlapot, melyen neved és mobiltelefon-számod szerepeltinnen vették az adataidat. Jobb, ha tudod: a nagyvállalat marketingigazgatója előtt nem jelent meg a te bájos arcod, amikor megnyomta az üzenet elküldése gombot légkondicionált irodájában. Joggal érezhetnéd, hogy manipulálnának. De nem. Mert a kapott infót hasznosnak tartod, az üzenetet gesztusként értékeled és máris a vásárlást tervezgeted. Téged már megnyertek az ügynek. Lehet hogy te leszel az idén az év vásárlója vagy az sms-kampány reklámarca?  

Tudd: a szöveges üzenetváltás népszerűbb a telefonálásnál. Egy-egy közepesen nagy cég az EU-ban havi szinten kb. 40 millió marketing célú SMS-t továbbít ügyfeleinek. A módszer alkalmassága abban rejlik, hogy ezen a révén megvalósul a személyre szabott kapcsolatteremtés a törzsvásárló ügyfelekkel és a mobilmarketing kampány a legjobb ár / érték arány mellett bonyolítható le, mi több: a küldő fél azonnali visszajelzést kap a kézbesítési arányról és arról is, követi-e az sms elolvasását a vásárló részéről valamilyen interakció.

Mindezt tudnod kell, ha te vagy a címzett. De ha esetleg te lennél az a bizonyos vállalati marketingigazgató ott a légkondis irodában a toronyház harmincadik emeletén, akkor meg inkább azzal kell foglalkoznod, hogy az SMS-kampány technikai lebonyolításával olyan céget bízzál meg, amely megfelelő hátteret és kapacitást tud biztosítani céljaid eléréséhez. A mobilmarketing szolgáltatást nyújtó cégek szakemberei 0-24 órában felügyelik az SMS küldő rendszer működését. A BitSMS nevű vállalkozás egyedi fejlesztésű rendszerében küldött  üzeneteket 97 %-ban megnyitják a címzettek, éppen ezért a szolgáltatást igénybe vevők biztosak lehetnek abban, a legkedvezőbb piaci áron vehetik igénybe a szolgáltatást, mi több, a cég optimalizált, ügyfélbarát honlápjáról indulva a tömeges sms-küldő kampány ingyen kipróbálható.

Tömeges SMS küldés: címlistából készített adatbázis alapján szöveges üzenetek csoportos kézbesítése törzsvásárlói ügyfélkör – mint célcsoport – számára: okostelefonra és más mobileszközökre online webfelületről személyes megszólítással. SMS-kampány – mobilmarketing. Üzenet küldő kampány: személyre szabott üzenetek eljuttatása több címzetthez egyidejűleg. Csoportos SMS kézbesítése törzsvásárlói célcsoport számára. Mobil marketing szolgáltatás.

Forrás: Tömeges SMS-küldés | online SMS kampány

tartalom-marketing-blog

Ez a blog a tartalommarketing eszközeivel segíti elő egyes támogatott weboldalak kulcsszavas Google-helyezéseinek javítását az organikus találatok közt. További információk, tanácsok a honlapoptimalizálásról: Első helyre, oldalra kerülés a Google-keresőben SEO-szakember tanácsaival | Tartalommarketing - honlap kereső zöld marketing
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!